V roce 2017 jsme seděli na Kaprálově mlýně v kruhu s councilovým trenérem Hanem Delissenem a v rámci mentoringu psali, co bychom rádi vyčarovali s kouzelnou hůlkou, kdyby se nám dostala do ruky. Pořád mám to psaní schované a nedávno jsem ho držela v ruce. Kvůli téhle pasáži:
učit kromě dramatické výchovy budoucí učitele i poradní kruhy.
V té době už jsme podnikly s Petrou první kroky pro přivedení kruhů do našich škol. Zrodil se název Učíme (se) v kruhu.
A na podzim 2017 jsme kruhy představovaly učitelům v Kyjově.
I na našich workshopech s Helenou se objevovalo víc a víc učitelů. Postupně přicházela pozvání vést workshopy pro pedagogy, často i z jednoho pracoviště nebo školy. A v posledních dvou letech i online. Proto jsme se rozhodly workshopy Učíme (se) v kruhu. Praktický workshop poradních kruhů a Poradní kruhy - workshop pro facilitátory akreditovat MŠMT v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Díky obrovské podpoře Joe Provisora, který v Brně dvakrát vedl výcvik i workshopy a poskytl nám skvělý rozhovor, který vyšel v časopise Komenský, jsme se mohli my i učitelé posouvat v praxi dál.
Už na Kaprálově mlýně s námi byla Martina Kurowski z Pedagogické fakulty, která pozvala Joea v roce 2019 k nim na fakultu a poradní kruhy sama používala v profesní přípravě učitelů.
Díky jejímu projektu pro Otevřenou výzvu, kterou podpořil nadační fond Abakus, spolu od podzimu 2021 učíme budoucí učitele předmět Učíme (se) v kruhu. A co na kruhy říkají studenti?
Jeden z nejlepších předmětů na fakultě. Předmět, který mě dal opravdu hodně na jakoukoliv následující práci v kolektivech. Díky této zkušenosti jsem se naučila i nepříjemné věci řešit příjemně. To napojení, které v průběhu hodin probíhalo, taková příjemná energie a vlastně i zastavený čas v těch uspěchaných týdnech. :) Moje zkušenost s kruhy byla moc milá a hodlám v nich nadále pokračovat :)
V lednu 2022 jsme dvoudenní workshop na Pedagogické fakultě vedly společně s Lindou Elias z Rakouska.